Srpski proizvođači voća na sajmu u Londonu

Pod zajedničkim imenom “Serbia Does Fruit”, osam izlagača iz Srbije, pretežno proizvođača jabuka, predstavilo se na Međunarodnom sajmu svežeg voća i povrća, London Produce Show & Conference,koji se održao od 6.do 8.juna. Velika Britanija prepoznata je kao jedno od perspektivnijih tržišta za srpske izvoznike voća. Učešće domaćih proizvođača na međunarodnom sajmu realizovano je uz podršku USAID Projekta za konkurentnu privredu u saradnji sa Agrobrand-om, specijalizovanom marketinškom agencijom, koja je pomogla u pripremi kompanija za nastup na sajmu.
“London Produce Show je vodeći, poslovno orijentisan,sajam iz oblasti svežeg voća i povrća u Velikoj Britaniji. Podrškom nastupa kompanija želimo da proizvodnju jabuka u Srbiji i njihov kvalitetu učinimo prepoznatljivijim. Srbija je jedna od najvećih proizvođača jabuka u jugoistočnoj Evropi i kompanije koje su se predstavile na sajmu čine više od jedne trećine ukupne domaće proizvodnje jabuka.Verujemo da je sada pravi trenutak za uspostavljanje poslovnih odnosa sa Velikom Britanijom, jer možemo dosta da pružimo tom tržištu. Tokom sajma ostvareni su brojni kontakti sa britanskim kupcima i šanse za uspostavljanje saradnje postoje. U budućnosti Velika Britanija može očekivati širok asortiman voća i povrća iz Srbije”- izjavila je Julka Toskić,direktorka Agrobrand-a.
Kompanije koje su izlagale na sajmu su: Agroprom Com (Gornji Tavankut), Al Dahra Rudnap(Irig), Atos Fructum (Mala Remeta), Ćirić Agro MĐŽ (Titel), Green Energy (Markovac), PIK Južni Banat (Bela Crkva), Pollino Agrar (Jazak) i Verda Vivo (Krčedin).

“Nakon nastupa na sajmu u Londonu sigurna sam da smo spremni za tržište Velike Britanije. Naša najveća prednost je što možemo da pružimo dobar kvalitet po konkurentnim cenama. Sa rastućom proizvodnjom voća, najnovijom tehnologijom za berbu i hladnjačama, imamo sve uslove da obezbedimo sveže voće tokom cele godine“, izjavila je Jovana Matković iz kompanije Agroprom.
“Verujemo da će sajam u Londonu pomoći srpskim proizvođačima voća da se bolje pozicioniraju na britanskom tržištu.Ovaj, ali i drugi odabrani međunarodni sajmovi, su veoma važan način za povezivanje domaćih proizvođaća sa inostranim kupcima. Veoma je važno da diverzifikujemo naš izvoz i uđemo na nova tržišta.”-izjavio je Aleksandar Pavlović, direktor USAID Projekta za konkurentnu privredu.